Pàgines

divendres, 29 de febrer del 2008

Excursió infantil

Des de l'aparcament del coll de l'Espinagosa, al damunt de Vallvidrera, emprenem la volta al turó d'en Cors. La nena petita alçada a la motxilla va tranquil·la observant tot el que ens envolta. La gran és una petita gran caminaire que s'atura a cada moment per agafar pinyes o pedres. Els pares li fem parar atenció a tot allò que li pot agradar: els marges remoguts pels senglars, un pi, un forat al terra, ....

Altres passejadors saluden i ens creuem amb nombrosos grupets de ciclistes -de sobte un cirurgià disfressat de ciclista de muntanya ens reconeix i saluda-. Arribem a un pla just al costat del promontori on s'alça un oratori dedicat a la Mare de Déu de Vallvidrera. Ens aturem una bona estona i les nenes juguen: herbes, pals i pinyes, fulles i pedres serveixen per inventar estris i jocs. La imaginació brolla i fem un bon àpat.

Quan l'aire humit ja és un pèl molest i el sol no es decideix a lluir, decidim reprendre la marxa i seguim ara per un corriol que volta el turó d'en Cors pel sud. anem a parar a una pista que de baixada mor tot seguit a l'aparcament de l'inici. Una volta de 900 metres i escaig de recorregut, ha estat una gran excursió.

dilluns, 4 de febrer del 2008

Fins aviat

Collserola no és el lloc més plàcid del món, ni el paradís per un muntanyenc apassionat; ha estat, però, un breu refugi on he destriat escrits inconnexos, íntims i personals en l'intent de conèixer-me un xic més.

I perquè sé que vosaltres
anireu més lluny que jo,
estic gelós i content,
molt gelós i content,
de la sort que heu tingut
de la sort que tindreu,
que tanmateix sé que mai
no he estat fornit atleta
ni tant sols digne amant