diumenge, 16 de desembre del 2007

24 hores d'atletisme

Ahir vaig córrer un relleu d'1 hora a l'estadi de Serrahima de Barcelona en el marc de les 24 hores d'Atletisme de la Marató de TV3. Durant 24 hores una trentena d'esforçats atletes han corregut sense parar. Simultàniament altres atletes han anat fent relleus d'1 hora, de 2 km o de distància lliure. També s'han fet aportacions econòmiques per tal de contribuir a la Marató de TV3, enguany dedicada a les malalties cardiovasculars.

Ha estat la meva primera participació en un esdeveniment com aquest. He corregut de 5 a 6. La tarda era freda i volta rere volta, el dia ha donat pas a una nit encara més freda. Des del Serrahima, les primeres voltes m'han deixat veure el perfil de la serra de Collserola; mentre, el sol queia sobre les torres de la plaça Europa i les massives construccions de la futura Ciutat Judicial, a tocar de l'Hospitalet.

Durant el meu relleu, el vent en algun dels revolts i una fina i freda pluja han acompanyat l'arribada definitiva de la nit, esborrant l'horitzó més enllà dels carrers de la pista d'atletisme. Els potents llums de la instal·lació han contribuït encara més a que la realitat única pels atletes fos el paviment de la pista. Per tots ells, igual que pels membres de l'organització, començava una llarga nit.

S'ha d'estimar molt el córrer i s'ha de ser molt fort per plantejar-se aquesta mena de reptes. La meva admiració per tots ells. Realment s'ha de tenir molta força mental més enllà de la preparació física. Trobareu més informació de l'esdeveniment a

www.corredors.cat i www.curses24.com.