dilluns, 17 de novembre del 2008

Serra Cavallera

Diumenge 16 de novembre. Ens trobem a Sant Pau de Segúries per empendre una excursió per la serra Cavallera. Em fa una especial il·lusió aquesta excursió doncs tinc un bon record d'unes colònies d'estiu que vaig passar a Sant Miquel de Cavallera el 1979 i a més des dels anys vuitanta que no havia tornat per aquest sector del Ripollès.

Agafem la pista, ara cimentada, que parteix de la Colònia Estabanell i la seguim fins al pla de Can Plata. Deixem el cotxe en un revolt al costat d'una bassa, i comencem a caminar cap al coll de Pal seguint uns senyals de PR. El dia és esplèndit i clar, la lluna encara no s'amagat. Algunes vaques pasturen arraulides. Arribats a l'esmentat coll trepitgem neu, una prima capa que cobreix part de la carnena de la serra i sobretot el vessant obac. A l'altra banda del coll veiem Pardines i tot el rosari de muntanyes nevades des del Puigmal al Balandrau, i també el Puigllançada i el sector de la Molina.

Seguim en ascens cap a l'est fins al cim del Puig Estela, on la panoràmica s'eixample i d'est a oest anem reconeixent el Collsacabra, el Montseny, Sant Llorenç, Montserrat, els Rasos de Peguera, Ensija, el Cadí, el Puigllançada, el Puigmal, el Bastiments, el Costabona, el Canigó, el Comanegra, el Bassegona i per tancar el cercle l'Empordà i Rocacorba. En primer terme cap a l'est tenim el Taga que no ens deixa veure la silueta del Pedraforca.

De tornada al coll ens creuem amb altres excursionistes i més avall ens trobem amb quatre ciclistes de muntanya que fan la volta al Taga i Puig Estela des de Campdevànol. Tot just són a mig camí i els hi queda una llarga baixada.

Nosaltres des del coll iniciem l'ascens cap a la serra Cavallera fins als cim del Pla de les Pasteres, també anomenat dels Evangelis. Aquí coincidim amb un grup de la UEC de Gràcia. Seguim contemplant la panoràmica, i ara si que el Pedraforca es deixa veure a la dreta del Taga. Seguim per la carena fins al coll Salarca des d'on iniciem el descens per prats fins al pla de Can Plata.

Una volta plaent, un dia immillorable.

Francesc ha dit...

Colònies l'any 79. Ai caram!

Jaume Ferrández Rubió ha dit...

Si, si, Cavallera'79. Guardo un molt bon record dels anys que vaig anar de colònies amb el "santu" Vilada, Cabrera, Cavallera...

D'algun lloc i època ha de venir la meva afició a la muntanya.