dilluns, 30 de juny del 2008

Estrena pirenenca en família

Aprofitant el pont de Sant Joan, ara ja fa dies, vam estrenar l'estiu a la vall de Boí. El paisatge era majestuós: aigua per tot arreu, neu tardana als cims, verdor als prats i moltes, moltes flors.

El recorregut escollit va ser una petita volta per la ribera de Sant Martí. L'itinerari el vam iniciar en un marcat revolt de la carretera que porta a les pistes de Boí-Taüll, més enllà del complex residencial del Pla de l'Ermita. El camí segueix una variant del GR-11 que mena cap al port de Rus, va pujant suaument pel marge esquerre de la vall fins al pla de les Eugues, on s'hi arriba poc després de deixar un camí que paral·lel al barranc del Pessó puja fins als estanys homònims.

Després de passar una cabana de pastors, amb el sotre ensorrat, deixem el GR i baixem a creuar el riu de Sant Martí per un pont ben bastit i nou. Iniciem la baixada per l'altra banda per un bonic sender, envoltats de flors i amb bona vista cap al vessant per on hem pujat, que ara admirem ben florit i verd. Seguim fins travessar el barranc de Moró, ben crescut i que ens obliga a tenir força cura en al creuar-lo per la quantitat d'agua que baixa. Després ja arribem a una pista que ens tornara ràpids fins a la carretera.

Un bon inici de la temporada estiuenca i represa de les excursions en familía; una manera aquesta de redescobrir indrets ja coneguts per a mi, a un altre ritme, el marcat pels fills, però que em fa adonar dels petits tresors i detalls que ens envolten, i en un escenari estimat com l'alta muntanya.