dissabte, 7 de gener del 2012

Cuinar amb nens

Aquest no és un bloc de cuina, de fet em costaria molt definir la seva personalitat temàtica. Però aquests dies que he estat de vacances amb les meves filles ens hem animat a entrar a la cuina i preparar unes receptes per participar en el concurs "Cuina amb els nens aquest Nadal" que ha organitzat el bloc "L'hora del tupper".

Em va semblar una bona iniciativa, i tot i que penso que nens i nenes han d'entrar a la cuina en qualsevol època de l'any, les vacances propicien més aquest acostament. Almenys aquest és el meu cas doncs normalment no sóc jo qui s'encarrega dels afers culinaris.

Però anem al gra. Les meves filles enseguida es van entusiasmar quan els hi vaig proposar de participar en aquest concurs. Es nota que estan acostumades a ajudar la seva mare quan cuina.

Un dia d'aquests que estàvem per casa van dedicar mig matí a mirar les revistes de El tatano i Les tres bessones que corren per casa per tal d'escollir quina recepta els hi feia més gràcia preparar. Després de mirar i remirar, i decidir que cadascuna triaria una recepta per fer, vam fer la tria final:

La meva filla petita, molt valenta ella, va triar "Galetes de mantega i ametlla", mentre que la gran, potser una mica més pràctica va escollir "Fletxes de fruita amb xocolata".

Enseguida ens vam posar a preparar la logística, buscar els ingredients, els estris necessaris, adequar l'espai de treball, i molt important, preparar la càmera per immortalitzar el procés. Una bona manera de començar l'any i de gaudir dels dies de vacances.