diumenge, 23 de gener del 2011

A sis setmanes de la marató de Barcelona

Córrer una marató sempre comporta un munt de dubtes: anirà bé, seran suficients els quilòmetres i sessions dedicades a la preparació, el temps esmerçat en planificar cada cursa, el descans, per què vull córrer de nou una marató, etc.

A banda de la preparació física hi ha una part molt important de preparació psicològica que cadascú afronta a la seva manera. Cada corredor té les seves pròpies estratègies per assumir l'esforç que suposa participar en una prova d'aquestes característiques.

D'una banda, és molt important la càrrega de quilòmetres realitzats setmanes i mesos abans de decidir en ferm que es vol córrer una marató. Aquesta etapa ha de donar una forma física òptima que serà afinada a mesura que s'acosti la cita. En el meu cas aquesta fase ha estat del tot positiva doncs a data d'avui porto 48 setmanes seguides entrenant, amb més o menys intensitat. Gairebé un any sencer! Aquesta situació és la primera vegada que l'assoleixo. En altres ocasions havia enllaçat períodes de 39, 21, 16 setmanes, però el més normal és que la meva llibreta d'entrenaments estigui esquitxada de períodes d'1 o 2 setmanes sense activitat atlètica entre altres períodes d'entrenament. No és dolent deixar setmanes en blanc, el descans també és una manera d'entrenar, però en qualsevol cas és preferible sortir un dia a la setmana a trotar 30 minuts que deixar aquella setmana a zero.

Tenir aquest coixí de quilòmetres i sessions vol dir vèncer moltes vegades la mandra per calçar-se les sabatilles i sortir a trotar, juntament amb la justa i sovint necessària dosi de sort per no caure lesionat ni malalt. Així doncs, en aquesta ocasió, l'hàbit de sortir a córrer està ben assentat.

Un altre moment d'inflexió per a la motivació i la forma física que cal tenir present és la formalització de la inscripció a la cursa. Aquest moment marca l'acceptació i definició de l'objectiu, del repte en concret: córrer una marató. Per tant, es delimiten les setmanes prèvies en que cal assumir el repte i treballar de manera més planificada i ordenada. Fa sis setmanes que em vaig inscriure a la Marató de Barcelona 2011. Ara doncs, em trobo en el meu equador particular d'aquesta darrera fase preparatòria.

Des d'ara a la marató participaré en tres mitges maratons i tinc planificades entre 2 i 3 sessions per setmana de distàncies i intensitats variades. Les dues darreres setmanes, especialment la darrera, em serviran per agafar un ritme relaxat que em faci arribar al dia de la cursa amb la millor forma i estat anímic possible. El treball important, però, s'ha de fer en les quatre properes setmanes i dedicar les dues darreres a visualitzar el recorregut, imaginar l'ambient, planificar els temps de pas per punts quilomètrics rellevants, recordar altres maratons i desitjar que arribi el dia 6 de març per sortir a córrer i gaudir d'una nova marató.