dimecres, 27 de juny del 2012

Premis Liebster i altres motivacions


A inicis d'aquest mes de juny el blog Senderisme en transport públic va atorgar a Collserola la menció Liebster Blog. Això em va causar sorpresa, doncs no havia participat en cap concurs ni premi, però també certa il·lusió. 

No he trobat gaire informació a la xarxa sobre els Premis Liebsterexcepte en els blogs que han estat premiats. En definitiva, aquest sembla ser un premi honorífic que s'atorga entre blogaires, una iniciativa molt popular d'origen incert.

L
es normes bàsiques dels Premis Liebster són les següents:

1. Quan reps el premi has d'enganxar el logo del premi al teu bloc i enllaçar al blocaire que t’ho ha atorgat.

2. Escollir als teus 5 blogs favorits (en principi han de tenir menys de 200 seguidors) i deixar un breu comentari en els seus blocs per fer-los saber que han rebut el guardó.

3. Demanar i esperar que aquests bloggers passin el guardó a altres 5 blogs.


He volgut aprofitar el cinquè aniversari de l'inici de Collserola per fer la meva tria de Liebster Blog i seguir així aquesta cadena.

La blogosfera és tot un món i que algú consideri que aquest blog mereix una menció, encara que sigui honorífica, em fa força il·lusió. Quan ara fa cinc anys vaig iniciar el blog no pretenia res en concret. Una de les motivacions era conèixer les possibilitats d'aquesta eina i prendre-ho com una pràctica tecnològica. Pel que fa al contingut vaig triar parlar sobre les passions que em tenen atrapat com són la muntanya (excursions i muntanyes viscudes) o el córrer (córrer x córrer), i que darrerament no sempre puc practicar de manera habitual.

Amb el temps si han escolat pensaments, comentaris i apunts referents a moltes altres qüestions, com ara l'afició per la música (dia 19), els moments que comparteixo amb les meves filles (mainada), entre d'altres temes, més o menys variables.

Aquest blog resulta un refugi per a mi, i els apunts són les fites que en cada moment em trobo pel camí o que em recorden el camí que ja he recorregut. Collserola, el blog, és doncs el meu refugi particular.

I ara bé el moment més esperat. Quins són els meus blogs favorits? Complicada elecció i després de dies de debat intern, discerniments i votacions, aquí la tria:

1. El món de les Ones: blog simpàtic i fresc que ens parla de coses senzilles i properes, explicades amb normalitat.

2. Xiruquero-kumbaià: m'agrada aquest blog per que jo vinc d'aquest passat de xiruca, guitarra i foc de camp. Gràcies per perpetuar l'espècie.

3. Blog de l'Assumpta: interessant espai virtual que reflexa les inquietuds i imaginació d'un bon cor. Enhorabona Assumpta.

4. A peu peu Montserrat: blog dedicat a Montserrat amb un inventari molt exhaustiu d'excursions per descobrir Montserrat.

5. L'Hospitalet de Llobregat: fotos, documentació i imatges de la ciutat que em va acollir fa més de 15 anys i que encara segueix en transformació.


Doncs bé, ja està. Ara ja he passat el testimoni i els "deures" per als premiats és continuar amb aquesta cadena -si! com allò de la pesseta- però tranquils que no hi ha cap mal auguri si decidiu trencar-la, de fet, amb premis o sense tots estem enllaçats per aquesta xarxa que és Internet.





5 comentaris:

Anònim ha dit...

Vaja sorpresa el meu bloc en hores apagades rep un premi. Gràcies
MPg
El mon de les ones

Assumpta ha dit...

Hola!!!

Moltíssimes gràcies pel premi!... De fet, més pel premi en sí, per les paraules tan maques que has posat aquí, que m'han regalat un gran somriure i això no té preu. Gràcies!!

A mi em costa molt seguir aquests premis com el Liebster perquè em resulta difícil triar només cinc blogs entre tots els que segueixo, però el que sí penso fer és, a partir d'ara, enllaçar el teu a la barra lateral del meu :-))

Et convido a participar en els Premis C@ts, on pots proposar tots els blogs que t'agradin en 12 categories diferents i conèixer un munt de blogs nous.

http://premiscat.blogspot.com/

Assumpta ha dit...

Ja està! Ja et tinc a la barra lateral! ;-))

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Caram!, Gràcies.
No et voldria desil·lusionar, però això de perpetuar l'espècie dels xiruquero-kumbaiàs és guerra perduda.
Com probablement ja saps, tinc enllaçat el "Collserola" fa molt de temps, per tant trobo molt just el premi que t'han donat.
Salutacions.

Jaume Ferrández Rubió ha dit...

Disculpeu la tardança en les respostes:

MPG: sempre hi ha alts i baixos en els blogs, no t'ho has de prendre com una obligació, si no com un entreteniment i aprenentatge. Endavant!

Assumpta: molt interessant la iniciativa dels Premis C@ts, la coneixia però no m'hi havia aturat gaire. Segur que m'aboca a noves finestres per conèixer nous blogs.

XIruquero-kumbaià: potser tens raó, però veient com està tot plegat és un esperit que perdura a baixa intensitat i es resisteix a desaparèixer.