dimecres, 24 d’abril del 2013

Vosaltres pedaleu i jo corro

Fa uns dies les meves filles de 6 i 8 anys i jo vam fer una excursió improvisada entre Sant Boi i l'Hospitalet resseguint un tram del Llobregat pel seu marge dret. Elles anaven en bicicleta i jo vaig aprofitar per córrer al seu costat seguint el ritme que les seves pedalades imposaven. 

Vam arribar a Sant Boi amb la línia del Baix Llobregat dels FGC. La idea era anar fent, corrent o en bicicleta, fins a Cornellà o Bellvitge on agafar de nou el metro o el tren i retornar a casa, al barri hospitalenc de Santa Eulàlia. Gairebé sense adonar-nos vam anar completant el recorregut fins a casa i no vam haver d'agafar novament el metro. Aquest fet em va sorprendre gratament doncs era el primer cop que feia una sortida tant llarga amb les meves filles anant elles en bicicleta i jo a peu. Tot és provar-ho.

El recorregut és del tot pla i transcórrer, entre Sant Boi i la C-31 (Autovia de Castelldefels), per pista de terra. En aquest tram es fàcil trobar grups de ciclistes i persones que corren o passegen, i cal tenir certa precaució si no es te pràctica de circular en bicicleta.

És un passeig agradable on es poden fer parades per contemplar l'entorn: identificar edificis, com les torres de la plaça Europa, l'estadi de l'Espanyol, l'hospital de Bellvitge o l'hotel Hesperia; situar muntanyes, com ara Montserrat, la Morella, Sant Ramon, el puig d'Olorda o Sant Pere Màrtir; veure els avions acostar-se a l'aeroport o aguaitar ànecs i altres ocells.

Un cop travessat el Llobregat pel pas de vianants de l'Autovia de Castelldefels, vam seguir fins a l'Hospitalet i travessar els barris de Bellvitge i el Gornal fins enllaçar amb el carril bici que recórrer la Gran Via. En total uns 12 km que vam fer en unes 2 hores, amb parades incloses.

Fou una matinal variada i amb molts al·licients per a les meves filles: el viatge amb les bicicletes al tren, aprendre a circular en bicicleta amb altres vianants, la motivació de completar el trajecte sense haver d'agafar el metro... Ha suposat una bona experiència que de ben segur repetirem doncs ens va satisfer moltíssim. 

També m'ha servit per valorar noves opcions per gaudir dels espais que circumden el tram final del Llobregat ja sigui per passar una estona a l'aire lliure pedalant, corrent o fent agradables passejades, ben a prop de casa i fàcils de combinar amb el transport públic.

El tram final del Llobregat ofereix una àmplia panoràmica de les muntanyes que envolten el delta.

En el seu tram final els marges del Llobregat són ideals per fer excursions en bicicleta amb la canalla.

L'ermita de Santa Maria de Bellvitge, d'origen romànic, dóna nom al barri hospitalenc més proper al Llobregat.

Sobre l'avinguda de Vilanova i les vies un pas elevat uneix els barris de Bellvitge i del Gornal. A l'horitzó Collserola amb el Tibidabo.