dimecres, 26 de juny del 2013

30a Mitja Marató de Sant Cugat. Possibilisme atlètic

Abans de Sant Joan es van obrir les inscripcions per participar a la Mitja Marató de Sant Cugat 2013. Amb trenta edicions que celebra enguany, aquesta és una de les mitges més veteranes de Catalunya.

No sabria dir per quina raó fa temps que no hi participo, però en tinc bons records de la cursa, tot i que només hi he participat en cinc ocasions. La primera va ser el 1988 i les altres entre l'any 2000 i l'any 2005.

L'any 2003, coincidint amb la vintena edició, la cursa es va moure en el calendari per passar a fer-se a inicis de tardor. Abans es feia entre finals de gener i inicis de febrer, sovint amb unes temperatures força baixes que sumaven al·licient al repte. De les meves participacions recordo un ambient de cursa agradable i bona organització. Quant el recorregut el recordo variat i no precisament pla, d'aquells de prendre's la cursa amb calma i anar fent.

Les dues darreres edicions que hi he participat -2003 i 2005- fer la mitja de Sant Cugat era per a mi el primer contacte amb la distància de 21.097 m, com un test on mesurar les sensacions i plantejar la temporada després d'un estiu amb curses i sessions d'entrenament més aviat curtes.

Ja he anotat la data del 29 de setembre del 2013 a la meva agenda atlètica. Només caldrà trobar el moment per inscriure's i entrenar, és clar. No acostumo a plantejar-me les curses amb tants mesos pel mig. De fet, en els darrers temps, córrer una cursa per a mi és una "possibilitat atlètica" que es consolida segons es determinin els altres factors del meu lleure. En aquesta ocasió, a més, em cal un extra de motivació que només pot donar-me la perspectiva del temps, com per exemple tot un estiu per endavant. I és que la 30a Mitja Marató de Sant Cugat seria córrer la meva primera mitja des del febrer de 2011.