dilluns, 20 de desembre del 2010

Vilafranca i Vilanova, dues clàssiques del calendari

Els dos darrers diumenges he iniciat el meu periple d'aquesta temporada per les mitges maratons. Primer la de l'Espirall, a Vilafranca del Penedès, i ahir la Ciutat de Vilanova, a la capital del Garraf. Les dues curses han anat força bé i m'he sentit de nou a gust amb aquesta distància.

A Vilafranca no hi corria des del 2004. La cursa està prou ben organitzada i l'ambient és força popular. La participació està estancada en el nombre de participants, al voltant dels 700, la qual cosa fa que sigui còmode per córrer, sense les aglomeracions a la que arriben altres curses. El recorregut gairebé idèntic al que jo recordava: breu tram pels carrers de la població i del quilòmetre 5 al 12,5 per carretera fins a Guardiola de Font-rubí. El meu registre un xic millor que a la darrera mitja, la de d'
Empúries.

La mitja d'ahir, a Vilanova, també va anar força bé. El circuit d'enguany m'ha semblat diferent en algun tram respecte a la meva meva darrera participació, el 2008. Finalment també he millorat el meu temps de la temporada en uns segons.

En definitiva, a diferència de la temporada passada enguany em veig molt motivat per seguir entrenant i plantejar-me córrer la marató de Barcelona 2011. Les properes cites atlètiques, a banda de les sessions d'entrenament setmanals, seran la mitja de Sitges i la de Barcelona, les dues al mes de gener.